Intro

About

In this first stage, the catalogue focuses on the modern and contemporary architecture designed and built between 1832 –year of construction of the first industrial chimney in Barcelona that we establish as the beginning of modernity– until today.

The project is born to make the architecture more accessible both to professionals and to the citizens through a website that is going to be updated and extended. Contemporary works of greater general interest will be incorporated, always with a necessary historical perspective, while gradually adding works from our past, with the ambitious objective of understanding a greater documented period.

The collection feeds from multiple sources, mainly from the generosity of architectural and photographic studios, as well as the large amount of excellent historical and reference editorial projects, such as architectural guides, magazines, monographs and other publications. It also takes into consideration all the reference sources from the various branches and associated entities with the COAC and other collaborating entities related to the architectural and design fields, in its maximum spectrum.

Special mention should be made of the incorporation of vast documentation from the COAC Historical Archive which, thanks to its documental richness, provides a large amount of valuable –and in some cases unpublished– graphic documentation.

The rigour and criteria for selection of the works has been stablished by a Documental Commission, formed by the COAC’s Culture Spokesperson, the director of the COAC Historical Archive, the directors of the COAC Digital Archive, and professionals and other external experts from all the territorial sections that look after to offer a transversal view of the current and past architectural landscape around the territory.

The determination of this project is to become the largest digital collection about Catalan architecture; a key tool of exemplar information and documentation about architecture, which turns into a local and international referent, for the way to explain and show the architectural heritage of a territory.

Aureli Mora i Omar Ornaque
Directors of the COAC Digital Archive

credits

About us

Architects' Association of Catalonia:

Àrea de Cultura

Directors:

2019-2020 Aureli Mora i Omar Ornaque

Documental Commission:

2019-2020 Ramon Faura Carolina B. Garcia Francesc Rafat Antoni López Daufí Joan Falgueras Anton Pàmies Mercè Bosch Josep Ferrando Fernando Marzá Aureli Mora Omar Ornaque

External Collaborators:

2019-2020 Lluis Andreu Sergi Ballester Maria Jesús Quintero

:

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura

Collaborating Entities:

ArquinFAD

 

Fundació Mies van der Rohe

 

Fundación DOCOMOMO Ibérico

Design & Development:

Nubilum Edittio
How to get there

In Pictures

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

  • Lawyers' Association of Girona

Memory

Construcció de la nova Seu del Col·legi d’Advocats. Es planteja un edifici diàfan que connecti el passeig del riu amb la plaça dels Jutjats i albergui les diferents funcions d’un Col·legi professional: administració, gerència, atenció als col·legiats, Sala d’Actes, aules de formació, informació, torn d’ofici i espais comuns de relació. El nostre objectiu fonamental és resoldre la formalització d’aquests aspectes de manera clara, directa i transparent, on l’ordre estructural, de les façanes i de les circulacions verticals, facilita la lliure organització de les plantes donant-li el to d’edifici modern, públic i funcional que precisa la seu d’un Col·legi professional. La singularitat de l’edifici expressada en la forma i materials de la façana i les plantes més públiques, fa que sobresurti com un edifici representatiu. És en aquest sentit que en planta, malgrat les dificultats que presenta la forma del solar, s’han agrupat les circulacions verticals en una mediana, alliberant la resta de l’espai a les diferents distribucions de cada una de les plantes, sense descuidar l’acompliment de la normativa contra incendis. L’estructura en pòrtics molt amplis, permet espais oberts sense dependències puntuals, podent adaptar-se la planta a les seves funcions específiques. Les façanes es plantegen de forma diàfana amb un mur cortina de vidre transparent, deixant veure l’interior de l’edifici i aprofitant al màxim des de l’interior les vistes privilegiades que te el solar sobre el riu i el Casc Antic de la Ciutat de Girona, sobre la plaça i els Jutjats, però sense descuidar el control climàtic de l’edifici mitjançant un sistema de “brise soleil”, que variarà segon l’orientació de la façana. La pedra de les lames i la façana, el vidre i el metall causen una combinació perfecta per explicar la modernitat, singularitat i sobretot representativitat de l’edifici, i una integració fàcil amb l’entorn i la ciutat.

Author: Víctor Rahola i Aguadé

Després d’una llarga cerca de nova seu, amb pugna entre centre històric i perifèria, l’entitat s’implantà aquí amb un concurs de projectes i sense ensenyorir-se de tota la cantonada. Rahola agrupa les circulacions arran d’una mitgera i planteja una estructura de pòrtics amplis, alliberant superfície per a diversos tipus d’espai i per a les contingències futures. Els espais són més públics a les plantes inferiors i de caire més intern a mesura que es puja. La planta baixa actua a tall de foyer i segrega els serveis d’ordre més penal —cap al nivell inferior— de l’ascens a la sala d’actes amb doble espai. D’aquesta en amunt s’ubiquen els serveis per als advocats. El projecte atén criteris d’economia en la mateixa construcció i té cura del futur manteniment així com, especialment, del control climàtic d’unes façanes exposades a la insolació, però obertes a les visuals del nucli antic. La pell de façana, amb la duplicitat generada per un brise-soleil de làmines de pedra, esdevé el joc lingüístic i la petita complexitat amb què l’arquitecte interpreta el context, entre l’edifici dels Jutjats i la ciutat antiga.

Author: Josep Maria Birulés i Bertran

Source: Guia d'arquitectura de Girona, àrea urbana : Girona, Salt, Sarrià de Ter, Vilablareix / Josep Maria Birulés ; fotografies de Joan del Pozo.

Authors

How to get there

On the Map