Intro

About

In this first stage, the catalogue focuses on the modern and contemporary architecture designed and built between 1832 –year of construction of the first industrial chimney in Barcelona that we establish as the beginning of modernity– until today.

The project is born to make the architecture more accessible both to professionals and to the citizens through a website that is going to be updated and extended. Contemporary works of greater general interest will be incorporated, always with a necessary historical perspective, while gradually adding works from our past, with the ambitious objective of understanding a greater documented period.

The collection feeds from multiple sources, mainly from the generosity of architectural and photographic studios, as well as the large amount of excellent historical and reference editorial projects, such as architectural guides, magazines, monographs and other publications. It also takes into consideration all the reference sources from the various branches and associated entities with the COAC and other collaborating entities related to the architectural and design fields, in its maximum spectrum.

Special mention should be made of the incorporation of vast documentation from the COAC Historical Archive which, thanks to its documental richness, provides a large amount of valuable –and in some cases unpublished– graphic documentation.

The rigour and criteria for selection of the works has been stablished by a Documental Commission, formed by the COAC’s Culture Spokesperson, the director of the COAC Historical Archive, the directors of the COAC Digital Archive, and professionals and other external experts from all the territorial sections that look after to offer a transversal view of the current and past architectural landscape around the territory.

The determination of this project is to become the largest digital collection about Catalan architecture; a key tool of exemplar information and documentation about architecture, which turns into a local and international referent, for the way to explain and show the architectural heritage of a territory.

Aureli Mora i Omar Ornaque
Directors of the COAC Digital Archive

credits

About us

Architects' Association of Catalonia:

Àrea de Cultura

Directors:

2019-2020 Aureli Mora i Omar Ornaque

Documental Commission:

2019-2020 Ramon Faura Carolina B. Garcia Francesc Rafat Antoni López Daufí Joan Falgueras Anton Pàmies Mercè Bosch Josep Ferrando Fernando Marzá Aureli Mora Omar Ornaque

External Collaborators:

2019-2020 Lluis Andreu Sergi Ballester Maria Jesús Quintero

Collaborating Entities:

ArquinFAD

 

Fundació Mies van der Rohe

 

Fundación DOCOMOMO Ibérico

Design & Development:

Nubilum Edittio

In Pictures

  • Correa Milá Arquitectes

  • Correa Milá Arquitectes

Memory

Despatx format per Federico Correa, Barcelona, 1924 y Alfonso Milá, Barcelona, 1924-2009. Ambdós van treballar amb José Antonio Coderch. Realitzaren entre d’altres moltes obres, cases a Cadaqués, la Fàbrica Montesa (1961), la Fàbrica Godó i Trias (1962), l'edifici Monitor (1969), la cafeteria Flash-Flash (1970), l'edifici Atalaya (1971), la rehabilitació de la Plaça Reial (1981), l’Anell Olímpic de Montjuïc o la reforma de Can Serra (1986)

Source: Arxiu Històric del COAC

Works

On the Map

Constellation

Cronology

  1. Villavecchia House

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Villavecchia House

    La casa respon a una voluntat de superar les contradiccions entre els procediments constructius autòctons i la retòrica modernista, tan de moda al Cadaqués dels anys cinquanta. Els autors prenen com a referència els elements de la construcció tradicional (murs de maó, cobertes de teula) i els apliquen imaginativament a la recerca d’una figurativitat realment genuïna. La casa s’organitza en dues crugies transversals que permeten una organització clara de l’interior. La sala d’estar forma un buit ombrejat a la tercera planta i ofereix una imatge que contrasta amb la retòrica façana de la casa de l’esquerra.
  2. Julià House

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Julià House

  3. Fàbrica Montesa

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Fàbrica Montesa

    Cuando Correa y Milà se enfrentaron al proyecto, ya existía una propuesta previa que fijaba unas luces entre pilares de 24 m. Los autores consideraron que se trataba de una decisión automática y la analizaron de un modo crítico, juzgando innecesario recurrir a grandes luces para una instalación industrial que funcionaba con máquinas pequeñas. Decidieron, por lo tanto, dividir las luces por la mitad, hasta 12 m, lo que les permitió reducir los costes de la cimentación y hacerse con el encargo. El programa exigía construir una solera de hormigón en masa que fuera capaz de resistir uniformemente las cargas para permitir que la distribución de las máquinas pudiera cambiarse en cualquier momento. Esta solera no podía contener ningún tipo de instalación o conducto que obstaculizara los posibles cambios, por ello las instalaciones se dispusieron vistas en el techo, mientras que los bajantes pluviales se llevaron al exterior. La importancia de esta decisión se refleja en la longitud de los canalones, que discurren 100 m entre los dientes de sierra. También había que garantizar la estanquidad de la nave, de manera que los lucernarios se construyeron totalmente verticales.
  4. Office of the Caixa d'Estalvis de Catalunya

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  5. FAD Award

    Award-Winner / Winner. Category: Interior Design

    FAD Award

    Office of the Caixa d'Estalvis de Catalunya

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  6. Reno Restaurant

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Reno Restaurant

  7. FAD Award

    Finalist. Category: Interior Design

    FAD Award

    Reno Restaurant

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  8. Extension of the Godó i Trias Factory

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Extension of the Godó i Trias Factory

  9. Club Floor of the Architects' Association of Catalonia (COAC)

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Club Floor of the Architects' Association of Catalonia (COAC)

  10. Bar and Restaurant Floor of the Architects' Association of Catalonia (COAC)

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Bar and Restaurant Floor of the Architects' Association of Catalonia (COAC)

  11. Casa Federico Correa

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Casa Federico Correa

  12. Romeu House

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Romeu House

    La casa Rumeu tiene una forma hexagonal que proviene de la experiencia de la casa Julià, donde los arquitectos ya habían ensayado las geometrías no ortogonales. La envolvente de la casa Rumeu está construida completamente con piedra de Cadaqués, como la que ya habían utilizado para hacer el muro de contención de la casa Julià. Allí se dieron cuenta de que, en Cadaqués, los muros de piedra eran más baratos que los de ladrillo, y por eso decidieron construir toda esta casa con piedra autóctona. También había un motivo paisajístico mucho más importante, ya que pensaban que era adecuado reservar la arquitectura blanca para el centro de Cadaqués pero, en cambio, utilizar la piedra para las casas de los alrededores, puesto que salpicaban el paisaje sin llegar a constituir entidades urbanas. De este modo, utilizando la misma piedra que en los bancales y las terrazas del exterior, conseguían que la casa desapareciera, camuflada en el paisaje. Uno de los elementos más destacables del proyecto es la estructura de madera que soporta la cubierta, de pendiente muy suave. La estructura está formada por un sistema de cerchas de madera que, en unos casos, están soportadas por los muros de piedra de la fachada y, en otros, por pilares de madera. El resultado es un entramado estructural visto que proporciona una gran vistosidad y plasticidad al proyecto. En el interior se han construido algunos muebles de obra aprovechando los desniveles, en consonancia con los bancales y las terrazas del exterior.
  13. Aiguadolç Residential Complex

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  14. Aiguadolç Dwellings

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  15. Atalaya Tower

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier, José Luis Sanz-Magallón y Hurtado de Mendoza

    Atalaya Tower

    La torre forma part de la primera generació d’edificis en alçària construïts a Barcelona al començament dels anys setanta. Es tractava d’incorporar una nova escala d’edificació en uns quants punts estratègics de la ciutat. En aquest cas, l’encàrrec original consistia en la direcció d’obres d’un projecte ja realitzat, que va ser rebutjat per l’ajuntament. Correa i Milà van plantejar un canvi a partir de la planta 17, on es passa de quatre a dos habitatges per planta, amb la qual cosa es genera un ordre totalment innovador en el repartiment de les alçàries. Tot l’edifici és modulat amb una malla d’1 x 1 metres que determina les peces prefabricades de les façanes, com també els elements a petita escala: ampits, llindes, etc. La darrera planta està ocupada totalment per un restaurant que fa de cornisa de tot l’edifici, invertint d’aquesta manera la interpretació de les alineacions pròpies dels gratacels americans.
  16. Monitor Building

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Monitor Building

    L’edifici s’adapta a un pla d’ordenació d’aquest tram de la Diagonal redactat per l’arquitecte Xavier Subias, si bé hi força una sèrie d’alteracions. El pla preveia un edifici a quatre vents, de planta perfectament quadrada i amb la coberta plana. El projecte construït recula les cantonades on hi ha els menjadors i les sales d’estar, i aplica un sistema de suaus reculades a tot el perímetre de l’edifici. El programa recomana dos habitatges per planta, de 200 metres quadrats, idonis per al mercat d’aquesta zona, si bé la darrera planta es destina a un sol habitatge, un xalet sota coberta, amb un balcó perimetral continu. Finalment es va poder adoptar la solució de la coberta a mil aigües amb el pretext d’acollir les instal·lacions. La llibertat compositiva de tots els paraments del bloc prové de la interrelació, pròpia de l’època, amb alguns arquitectes italians, i concretament amb Ignazio Gardella.
  17. Olivetti Shop

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Olivetti Shop

  18. FAD Award

    Finalist. Category: Interior Design

    FAD Award

    Flash-Flash Tortilla Bar

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  19. Flash-Flash Tortilla Bar

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Flash-Flash Tortilla Bar

  20. FAD Award

    Award-Winner / Winner. Category: Architecture

    FAD Award

    Atalaya Tower

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier, José Luis Sanz-Magallón y Hurtado de Mendoza

  21. FAD Award

    Finalist. Category: Interior Design

    FAD Award

    Furest Pau Casals Shop

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  22. Il Giardinetto Restaurant

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Il Giardinetto Restaurant

    Al marge d'altres valors que li són propis, i que pertanyerien més a l'esfera del «com», penso calgui començar aquest escrit reconeixent, des del primer moment, allò que en realitat, per als ulls d'un arquitecte, és el substantiu d'aquell lloc, una cosa que podria expressar-se d'aquesta manera: els termes en què es produeix l'arquitectura no estan estrictament definits i el préstec o, si la paraula pogués semblar pejorativa, la contribució d'altres disciplines pot no només incorporar-se a la nostra sinó fins i tot arribar a ser ella mateixa. Això portaria immediatament a discutir com l'arquitectura sigui també sensació o, al menys, admetre que esta siga esglaó previ a l'enteniment de l'arquitectura. D'altra banda provocar una determinada sensació amb un espai ha estat un dels objectius que amb més freqüència s'ha proposat l'arquitectura culta i tal provocació, l'últim nivell s'aconseguiria amb les arquitectures fictícies, amb els trompe-oeils, precisava en moltes ocasions de l'auxili d'altres disciplines. És cert que tal idea de l'arquitectura ha estat desplaçada pel puritanisme que, sens dubte, caracteritza la cultura arquitectònica del nostre segle qui, valorant una extrema concepció de la puresa, ha exiliat qualsevol possible ingerència d'altres disciplines. Però això no ha passat així sempre. L'espai no es definia com a realitat en sí mateixa, sinó que, per contra, es qualificava amb tècniques i disciplines que podien, en darrer terme, pretendre fins i tot la completa transformació de la mateixa. Així l'arquitectura pompeiana era capaç de transformar peces cúbiques en delicadíssimes estàncies mitjançant la pintura i pocs espais més plens de la seva mateixa realitat que la Casa dels Misteris en la qual l'estricte espai físic tan poc sigui; l'arquitectura de Ravenna convertia en complet univers una elemental volta; les vidrieres de la Sainte-Chapelle permetien per primera vegada pensar en un espai ingràvid; el Mantegna era capaç de convertir en món exterior una estada de el Palau dels Gonzaga de Mantova; la perspectiva del Palau Spada a Roma creava l'equívoc d'un dilatat jardí en un petit pati; el ferro fos, convertit en palmeres, satisfeia la necessitat d'estranyesa d'una cort establerta a les cuines de Brighton. La idea d'arquitectura com a espai va donar pas, amb rapidesa, a la idea d'una arquitectura com a espai abstracte, aliena a qualsevol altra intervenció sobre ell, arribant a prescriure amb violència. Encara la discussió d'integració de les arts en l'arquitectura és prova de com en els anys 50-60 l'arquitectura podia donar entrada, admetre la col·laboració, però sempre sense perdre la seva condició rectora: es tractava d'una integració en l'arquitectura, al summe concedida. Penso doncs que Il Gardinetto obre pas a una arquitectura no configurada amb elements tan sol arquitectònics (entenent-los aquí com aquells que en la seva corporeïtat tenen el seu propi sentit), sent prova d'un procés d'alliberament que, sobretot, fa més ampli el camp de treball. Federico Correa i Alfonso Milá han tingut ocasió de construir ja alguns restaurants: del Reno, a Il Gardinetto, passant pel Flash, hi ha un ampli camí que d'alguna manera és fidel testimoni d'aquest procés. Tractaré d'explicar-me. Un lloc com aquest, en què la gent es troba, és sobretot un determinat ambient o, si es prefereix, un espai, una atmosfera, capaç d'assumir relacions més aviat imprecises i genèriques. Impossible aplicar la metàfora le corbusieriana, mai un restaurant serà una màquina per menjar. Les vies per assolir aquesta condició ambiental són ben diferents: es podria parlar d'una definició abstracta de l'espai, que, des del domini i l'exhibició d'un determinat llenguatge, arribés, efectivament, a construir un ambient; o passant ja l'ordre d'allò concret, establir per a la creació del mateix tot un seguit de contactes amb espais coneguts que permetessin provocar el mecanisme de l'evocació amb el seu inevitable efecte; o representar amb l'espai una altra realitat, el que d'alguna manera exigeix, com a condició prèvia, saber què és allò que es vol explicar. Fins i tot a risc de simplificar i reduir la realitat, diré que la primera de les propostes requeriria, abans de res, un mètode, i amb ell l'obra de l'arquitecte esdevé un desenvolupament que acaba proporcionant un ambient; el Reno estaria dins d'aquesta manera de pensar l'arquitectura en la qual la seguretat i la correcció en el domini d'un llenguatge semblarien ser les virtuts més preuades. Quant a la segona, pensant el que un ambient pot ser des del que suggereix, estaria present el Flash, on la il·lusió d'un món, que d'alguna manera seria coincident amb la imatge dels seus propis clients, donaria sentit a l'ocupació del tema: la fantasia blanca d'un ambient cinematogràfic. Finalment la tercera alternativa, que és la que penso s'utilitza a Il Giardinetto, obliga a un esforç d'imaginació, és a dir, a concebre la imatge d'allò que es representa. No és per tant casualitat, ni simple tècnica d'estudi, el que a la base dels projectes de Correa-Milá apareguin sempre esplèndides perspectives, testimonis d'aquests esforços inicials per aconseguir la imatge. El coneixement de l'arquitecte farà després que aquesta imatge no es desvirtuï i segueixi sent, al llarg de l'obra, allò que es va pensar. Però en el cas d'Il Giardinetto tal Imatge era sobretot representació o, al menys, com a tal es presentava. Com és ben sabut, si l'arquitectura era o no capaç de la representació, ha estat un dels temes de discussió clau en els tractadistes, perllongant-se en els escrits sobre arquitectura del segle XVIII i al qual va semblar donar-se solució definitiva des del pur visualisme d'inicis de segle. Aquí apareixerà una altra vegada. Ara bé, què es representa? ¿Fins quant i com és possible entendre l'arquitectura com a representació? Quan vaig sentir parlar per primera vegada d'Il Giardinetto vaig creure entendre quina era la entitat del que es projectava, vaig refer la imatge i vaig recompondre mentalment allò que pensava seria el local, ple per la fronda dels arbres que s'apoderaven completament de l'espai. Confesso que vaig pensar tant més en la descripció idíl·lica de l'ambient recollit d'un jardí domèstic italià que a l'estranya i, m'atreviré a dir, pròxima a la infància, imatge que Il Giardinetto ens proposa. El món de la pintura pop ens permetia ja aquests traspassos, aquestes translacions, la convivència de dos mons formals oposats, entenent com de la trobada de dues realitats diverses pot emanar la força d'una nova imatge; no era difícil doncs pensar al jardí interior, fingida imatge d'un ambient campestre en què la trobada pot resultar més fàcil. No obstant, res d'això hi ha a Il Giardinetto; el món formal és completament aliè a la representació en termes de mimesi; no es tracta tampoc no d'un trompe-l'oeil ni de la violenta impressió d'una realitat inesperada. En aquest sentit no hi ha res tan allunyat de l'pop-art, tan poc a la moda, en termes de recuperació de la realitat, com Il Giardinetto. El que es representa és el ja representat altres vegades, està ja tan mediatitzat des del nostre sentiment i vull dir amb això des del nostre passat! Així, els troncs que, aliens a qualsevol temptació mimètica, es transformen en finíssims tentacles, adquirint una condició viva, animada; el planíssim sostre materialment quallat de fulles, amb una mica del subtil dibuix dels botànics; la tanca trenada de fusta que, convertida en porta dels fàstics, dóna suport a la invasora heura; troncs, fulles. heura, ens són tan coneguts des de la nostra infància ... s'entén tan bé que la ficció al·ludeix sempre a la nostra educada visió d'un jardí i no d'una selva. Però la representació es superposa aquí a l'espai i potser això sigui el més subtil de l'operació; doncs fins i tot amb el concepte més ampli que d'espai com a categoria arquitectònica pugui tenir, quina hauria estat la decoració, el tractament, que aquells pilars necessitaven de no ser convertits. com en contes de fades, en arbres? o com aquell sostre podria de nou transmetre'ns la sensació de frescor que sota l'ombra dels castanyers se sent? o, quin senyal hagués millor indicat quin era el lloc de l'excusat? D'altra banda, i en sentit contrari, com no admirar la posició que la cilíndrica barra de bar té en el conjunt? o, la cura en el disseny de l'escala, en la qual l'experiència i el coneixement dels interessos del moviment modern queden tan de manifest? o, la precisió de l'escala a les portes, passos i espais coberts? I aquí s'entra ja de ple en l'anàlisi, en la sistemàtica trobada o, tot i el canvi d'actitud que ll Giardineuo suposa, amb un d'aquells atributs de l'obra de Federico Correa i Alfonso Milà mantinguts amb major obstinació i constància: la seva exigència de satisfacció de la funció, l'educació dels elements a un ús. Les taules, els mobles auxiliars... incorporats a una imatge inequívoca, aquella de la que el restaurant pren el seu nom, es converteixen recolzats en la metàfora, en elements d'aquell jardí, però també permeten contemplar els entremesos, o sentir com aliena la taula del costat, aspectes aquests fonamentals. És llavors quan s'aprecia de quina manera treballa aquell ambient; quan es descobreix com al fons ombrívol del bosc es retalla el perfil d'un cap. Aquest savi ús del color, sense perdre la gamma, es vitalitza amb la presència dels daurats dels coures i dels reflexos de la ceràmica situats darrere la lleixa de sofà que, dit sigui de passada, és la peça menys clara, des de l'ús, de tot el local. A reforçar el paper que el color compleix en l'ambient, contribueix, prestant un suport definitiu, l'aconseguida il·luminació. Poques coses tan difícils en arquitectura com il·luminar bé una estança; la manera en què s'il·lumina Il Giardinetto és un dels seus grans atractius. Es recupera en ell la singularitat de les situacions des de petits focus que fan la il·luminació, però, uniforme; des de tal uniformitat s'entén el paper dels tendals que, permetent l'aparició dels buits, doten l'ambient d'un cert sentit d'espai públic, no privat, que entenc sigui absolutament necessari. El món dels objectes, taules, mobles (habilíssim l'entapissat dels respatllers de les butaques) jocs de taula, coberts, etc. s'instal·la al fictici món amb absoluta naturalitat mentre que les plantes (forçosament de plàstic), en escollidíssims llocs, completen la varietat de l'espai. Tal varietat que pogués estendre com deliberat propòsit d'amenitat no exclou l'exigència de qualitat en qualsevol que sigui el punt; allò espontani i la més exquisida cura semblen entreverarse sense possible segregació. Res a Il Giardinetto s'ha oblidat, i així i tot, l'afectació no apareix i hi ha sempre com una glopada de bon humor que elimina qualsevol possible lectura a la recerca del que és evident i immediat; la cultura, des de certa visió epicúria de la vida, bé pot merèixer un somriure no certament despectiu. Així, la lleugeresa de la façana, la seva deliberada intranscendència, en un ambient tan carregat de disseny com el de la ciutat de Barcelona que amb prou feines deixa veure les parets, permet veure com treu el cap per aquesta, blanca, dominada per la lleugera heura, fent-nos pensar que la intel·ligència no sempre exclou la frescor.
  23. FAD Award

    Award-Winner / Winner. Category: Interior Design

    FAD Award

    Il Giardinetto Restaurant

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  24. Furest Pau Casals Shop

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Furest Pau Casals Shop

  25. FAD Award

    Award-Winner / Winner. Category: Interior Design - Extraordinary Award 1958-1976

    FAD Award

    Olivetti Shop

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  26. Remodelling of Plaça Reial

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Remodelling of Plaça Reial

  27. Habitat Building

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Habitat Building

  28. FAD Award

    Finalist. Category: Restoration

    FAD Award

    Remodelling of Plaça Reial

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

  29. Arrangement of the Olympic Ring

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Arrangement of the Olympic Ring

  30. Diputació de Barcelona Headquarters

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Diputació de Barcelona Headquarters

  31. Lluís Companys Olympic Stadium

    Correa Milá Arquitectes, Joan Margarit i Consarnau, Carles Buxadé i Ribot, Federico Correa Ruiz, Vittorio Gregotti, Pedro Ibáñez, Alfonso Milá Sagnier

    Lluís Companys Olympic Stadium

  32. Café Zurich

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Café Zurich

  33. FAD Award

    Award-Winner / Winner. Category: Architecture - Remodelling and Rehabilitation

    FAD Award

    Lluís Companys Olympic Stadium

    Correa Milá Arquitectes, Joan Margarit i Consarnau, Carles Buxadé i Ribot, Federico Correa Ruiz, Vittorio Gregotti, Pedro Ibáñez, Alfonso Milá Sagnier

  34. Episcopal Museum of Vic

    Correa Milá Arquitectes, Federico Correa Ruiz, Alfonso Milá Sagnier

    Episcopal Museum of Vic

    El projecte parteix del coneixement exhaustiu del fons museístic que allotja, ja que es tracta d’una col·lecció tancada de la qual es coneixen totes les peces, en les seves dimensions i en el seu valor artístic i històric. L’edifici, de planta baixa més tres plantes, s’adapta fidelment a les alineacions dels estrets carrers que el limiten, mentre que la façana a la plaça adopta una configuració més lliure. En la disposició de les obertures, la solució de la coberta i la traça del sistema murari s’estableixen certes coincidències entre els procediments i les formes de l’arquitectura moderna i la lògica compositiva de les construccions medievals. La forma irregular del solar afavoreix la col·locació de les diferents peces. Unes obertures verticals que abasten tota l’alçària de l’edifici suggereixen vistes concretes cap a alguns elements monumentals de la ciutat, des d’un interior controlat lumínicament per mitjans bàsicament artificials.

Archive

  • Perspectiva de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Alçat de la barra de la Truiteria Flash-Flash

    Drawing

    Alçat de la barra de la Truiteria Flash-Flash

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de decoració del Cafè Zurich.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de decoració del Cafè Zurich.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria de la façana de la Fàbrica Godó i Trias.

    Drawing

    Axonometria de la façana de la Fàbrica Godó i Trias.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Truiteria Flash-Flash

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Truiteria Flash-Flash

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Truiteria Flash-Flash

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Truiteria Flash-Flash

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de decoració del Cafè Zurich.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de decoració del Cafè Zurich.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Cafè Zurich.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Cafè Zurich.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Drawing

    Esbós de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior. Detall de l'entrada a la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior. Detall de l'entrada a la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior. Detall del balcó de la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior. Detall del balcó de la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior. Detall del balcó de la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior. Detall del balcó de la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior. Detall de façana de la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior. Detall de façana de la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior. Detall de façana de la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior. Detall de façana de la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva exterior de la Torre Atalaya.

    Drawing

    Perspectiva exterior de la Torre Atalaya.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del detall de l'escala i dels motius murals de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva del detall de l'escala i dels motius murals de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbòs dels motius murals de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Esbòs dels motius murals de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del detall de la rotulació de l'exterior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva del detall de la rotulació de l'exterior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria de Can Serra i la Seu  Central de la Diputació de Barcelona

    Drawing

    Axonometria de Can Serra i la Seu Central de la Diputació de Barcelona

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de detall de l'entrada posterior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de detall de l'entrada posterior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva de la decoració interior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de decoració de l'interior d'un habitatge de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de decoració de l'interior d'un habitatge de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de decoració de l'interior d'un habitatge de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de decoració de l'interior d'un habitatge de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de la volumetria general del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Esbós de la volumetria general del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del vestíbul de la Seu Central de la Diputació de Barcelona.

    Drawing

    Perspectiva del vestíbul de la Seu Central de la Diputació de Barcelona.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Pespectiva d'un accés de la Seu Central de la Diputació de Barcelona.

    Drawing

    Pespectiva d'un accés de la Seu Central de la Diputació de Barcelona.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de l'interior des de l'exterior de la Truiteria Flash-Flash

    Drawing

    Esbós de l'interior des de l'exterior de la Truiteria Flash-Flash

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva de l'accés principal del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'accés principal del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de l'interior des de l'exterior de la Truiteria Flash-Flash

    Drawing

    Esbós de l'interior des de l'exterior de la Truiteria Flash-Flash

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva interior del dormitori principal Casa Julià

    Drawing

    Perspectiva interior del dormitori principal Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del dormitori principal Casa Julià

    Drawing

    Perspectiva interior del dormitori principal Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Aquarel·la de motiu decoratiu del restaurant Il Giardinetto

    Drawing

    Aquarel·la de motiu decoratiu del restaurant Il Giardinetto

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del restaurant Il Giardinetto.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del restaurant Il Giardinetto.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Juan Salleras.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Casa Juan Salleras.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del vestíbul d'accés de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva del vestíbul d'accés de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la porta d'accés de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de la porta d'accés de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del dormitori i saló de la Casa Julià

    Drawing

    Perspectiva del dormitori i saló de la Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del saló de la Casa Rumeu a Cadaqués

    Drawing

    Perspectiva del saló de la Casa Rumeu a Cadaqués

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbossos per al mobiliari del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Esbossos per al mobiliari del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la Seu Central de la Diputació de Barcelona

    Drawing

    Perspectiva de la Seu Central de la Diputació de Barcelona

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de la Seu Central de la Diputació de Barcelona

    Drawing

    Esbós de la Seu Central de la Diputació de Barcelona

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Casa Bofill Fradera.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Bofill Fradera.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Bofill Fradera.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la Pèrgola d'Accés a l'Esplanada Olímpica

    Drawing

    Perspectiva de la Pèrgola d'Accés a l'Esplanada Olímpica

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva de l'exterior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Drawing

    Perspectiva interior del Museu Episcopal de Vic.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Collage de l'interior del restaurant Il Giardinetto

    Graphic Material

    Collage de l'interior del restaurant Il Giardinetto

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Collage de l'interior del restaurant Il Giardinetto

    Graphic Material

    Collage de l'interior del restaurant Il Giardinetto

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva interior del Club del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Club del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva interior del Club del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Club del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Drawing

    Perspectiva interior del Bar del Col·legi d'Arquitectes

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la 'loggia' de la Casa Villavecchia.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de la 'loggia' de la Casa Villavecchia.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Sagi.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Sagi.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Olivetti.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Julià

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de l'Edifici Monitor.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Senillosa.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior de la Casa Senillosa.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós d'Esplanada Olímplica per a una Maqueta

    Drawing

    Esbós d'Esplanada Olímplica per a una Maqueta

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'Accés a l'Esplanada Olímpica

    Drawing

    Perspectiva de l'Accés a l'Esplanada Olímpica

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de l'accés a l'Esplanada Olímpica.

    Drawing

    Esbós de l'accés a l'Esplanada Olímpica.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de les Façanes de la Plaça Reial.

    Drawing

    Perspectiva de les Façanes de la Plaça Reial.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  •  Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbossos de làmpades del Cafè Zurich.

    Drawing

    Esbossos de làmpades del Cafè Zurich.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Drawing

    Perspectiva de l'interior del Restaurant Reno.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Julià

    Drawing

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós planta Casa Julià

    Drawing

    Esbós planta Casa Julià

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Planimetria de la Casa Villavecchia.

    Drawing

    Planimetria de la Casa Villavecchia.

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'Esplanada Olímpica

    Drawing

    Perspectiva de l'Esplanada Olímpica

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'Anella Olímpica

    Drawing

    Perspectiva de l'Anella Olímpica

    Fons Correa Milá / Arxiu Històric del COAC

Bibliography

Authors