Intro

About

In this first stage, the catalogue focuses on the modern and contemporary architecture designed and built between 1832 –year of construction of the first industrial chimney in Barcelona that we establish as the beginning of modernity– until today.

The project is born to make the architecture more accessible both to professionals and to the citizens through a website that is going to be updated and extended. Contemporary works of greater general interest will be incorporated, always with a necessary historical perspective, while gradually adding works from our past, with the ambitious objective of understanding a greater documented period.

The collection feeds from multiple sources, mainly from the generosity of architectural and photographic studios, as well as the large amount of excellent historical and reference editorial projects, such as architectural guides, magazines, monographs and other publications. It also takes into consideration all the reference sources from the various branches and associated entities with the COAC and other collaborating entities related to the architectural and design fields, in its maximum spectrum.

Special mention should be made of the incorporation of vast documentation from the COAC Historical Archive which, thanks to its documental richness, provides a large amount of valuable –and in some cases unpublished– graphic documentation.

The rigour and criteria for selection of the works has been stablished by a Documental Commission, formed by the COAC’s Culture Spokesperson, the director of the COAC Historical Archive, the directors of the COAC Digital Archive, and professionals and other external experts from all the territorial sections that look after to offer a transversal view of the current and past architectural landscape around the territory.

The determination of this project is to become the largest digital collection about Catalan architecture; a key tool of exemplar information and documentation about architecture, which turns into a local and international referent, for the way to explain and show the architectural heritage of a territory.

Aureli Mora i Omar Ornaque
Directors of the COAC Digital Archive

credits

About us

Architects' Association of Catalonia:

Àrea de Cultura

Directors:

2019-2020 Aureli Mora i Omar Ornaque

Documental Commission:

2019-2020 Ramon Faura Carolina B. Garcia Francesc Rafat Antoni López Daufí Joan Falgueras Anton Pàmies Mercè Bosch Josep Ferrando Fernando Marzá Aureli Mora Omar Ornaque

External Collaborators:

2019-2020 Lluis Andreu Sergi Ballester Maria Jesús Quintero

Collaborating Entities:

ArquinFAD

 

Fundació Mies van der Rohe

 

Fundación DOCOMOMO Ibérico

Design & Development:

Nubilum Edittio

In Pictures

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

  • Marine Animal Recovery Centre (CRAM)

Memory

Les noves instal·lacions de la Fundació CRAM s'ubiquen a l'antic camp de golf del Prat de Llobregat a l'Àrea d'Equipaments del Corredor del Litoral amb una superfície d'actuació d'aproximadament 20.000m2. El projecte busca l'equilibri entre el programa clínic d'investigació i el programa públic, amb els mínims mitjans possibles, per aconseguir que els condicionants de l'activitat es converteixin en els elements fonamentals a l'hora de definir els trets arquitectònics i volumètrics de tot el conjunt . Aquesta decisió persegueix una arquitectura que busca el punt equidistant entre la seva condició funcional i la seva condició representativa com a edifici públic. Cada un dels tres edificis que componen el complex expressa en la seva forma l'activitat que s'hi desenvolupa.

Source: Mostres d'arquitectura

Les noves instal·lacions de la Fundació CRAM s'ubiquen a l'antic camp de golf del Prat de Llobregat a l'Àrea d' Equipaments del Corredor del Litoral amb una superfície d'actuació d'aproximadament 20.000m². La nova intervenció es troba entre la Casa Ricarda d'António Bonet Castellana al nord , i el Club de Golf de José António Coderch i Robert Terradas Via al sud , a escassos metres de les noves edificacions . Entre tan il·lustres veïns el projecte es posiciona des d'una postura de respecte tant cap a les edificacions existents , com cap al magnífic emplaçament al qual s'alia per fondre en una unitat indissoluble . Un centre sense referents , pioner a Europa , que incorpora els coneixements del CRAM per aconseguir unes instal·lacions que permeten desenvolupar de manera eficaç les tres línies bàsiques d'actuació de la fundació : d'una banda la clínica i rescat d'espècies marines protegides que varien en la costa per a la posterior reintroducció , per altra banda, les tasques de conservació , investigació i formació i finalment les accions de sensibilització social sobre l'estat del medi marí i la seva problemàtica . El projecte busca l'equilibri entre el programa clínic d'investigació i el programa públic , amb els mínims mitjans possibles , per aconseguir que els condicionants de l'activitat es converteixin en els elements fonamentals a l'hora de definir els trets arquitectònics i volumètrics de tot el conjunt . Aquesta decisió persegueix una arquitectura que busca el punt equidistant entre la seva condició funcional i la seva condició representativa com a edifici públic . Cada un dels tres edificis que componen el complex expressa en la seva forma l'activitat que s'hi desenvolupa . L'edifici clínic i de recuperació se'ns apareix com un edifici obert al paisatge , permeable en el sentit nord -sud i hermètic en el sentit est- oest . Permeable al corredor verd paral·lel al mar amb els seus dos marquesines que no acaben de recolzar-se en el terreny i hermètic al bullici de la platja a l'estiu . Obert a les vistes creuades entre els usuaris i els visitants sense que els seus camins es creuin . La resta d'edificació s'enfonsa en el terreny en una operació de topografia quirúrgica per acabar de formar-ne part . L'edifici d'administració recupera l'antiga guarderia per allotjar el programa d'administració i de divulgació i sensibilització . L'edifici d'estudis postmortem se'ns apareix com un volum compacte i hermètic que guarda l'activitat que en el seu interior es desenvolupa . Tan sols al creuar la porta opaca , al hall , una finestra ens ofereix la visió de l'interior de la sala on es realitzen les autòpsies dels animals marins per buscar les causes de la seva mort i en conseqüència prevenir-les en el futur . Una sala amb il·luminació zenital provinent de la claraboia corregut tangent a les parets que dota l'espai d'una llum constant i difusa.

Author: Hidalgo Hartmann

Authors

On the Map