L'any 2002, l'administració de la ciutat va decidir emprendre el projecte de renovació urbana del corredor ferroviari de Sants. Descartada l'opció de soterrament del corredor ferroviari, es va optar pel seu confinament dins d'una caixa lleugera i transparent en bona part del traçat, la coberta de la qual havia de transformar-se en un llarg passeig elevat i enjardinat de 800 m. de longitud.
L'estructura de suport de l'edifici/contenidor està constituïda per peces prefabricades de formigó en una seqüència diagonalitzada que adopta la forma d'una gran biga Warren que evoca els antics ponts ferroviaris, deixant grans triangles buits propicis al seu vidre.
La coberta de l'edifici queda elevada respecte als carrers de l'entorn entre 4 i 12 metres i, consegüentment, els seus jardins es converteixen en un mirador sobre la ciutat i s'estructuren sobre la base de dos recorreguts lineals: un al costat nord de la coberta, molt ombrejat per l'arbrat i un altre al costat sud, permanentment assolejat. L'espai intermedi entre tots dos camins es configura com la medul·la espinal dels jardins sobre la base de la configuració d'una topografia artificial complexa amb una alta densitat d'arbrat i una rica plantació de vegetació arbustiva i entapissant, seleccionada en funció d'una paleta cromàtica molt selectiva. Les elevacions que presenta la topografia, reforçades per la densitat i l'estratègica posició de les masses d'arbrat, afavoreixen la creació d'àmbits en què el passejant perd la sensació d'estar a l'interior de la ciutat i genera la de trobar-se immers en un entorn natural.
Davant la impossibilitat de soterrar les vies d’accés a l’Estació de Sants (sis de Renfe i dues de Metro), es planteja la construcció d’una envolvent que, des de l’arquitectura i mantenint-la en superfície, solucioni la problemàtica que aquesta infraestructura ferroviària ha produït en el barri de Sants.
Els objectius principals que aquest projecte aborda es resumeixen en:
1. La pràctica insonorització del corredor ferroviari.
2. La millora de les connexions internes del barri, peatonals i rodades, tant en el sentit nord-sud com est-oest.
3. La transformació de la coberta en un gran espai públic, un corredor verd, de connexió entre la Plaça de Sants i Hospitalet.
4. La remodelació de l’Estació de metro de Mercat Nou.
5. La rehabilitació dels espais annexos a la coberta.
6. Dotar de qualitat arquitectònica una obra infraestructural tractant-la com un edifici.
El resultat és una envolvent lleugera i transparent, en la seva major part, que evita la contaminació acústica que produeix el tren però permet la seva visió tal i com ha esta habitual des de la seva implantació. Així mateix, el projecte millora la connectivitat local i metropolitana (estació de metro) així com la qualitat dels espais públics adjunts i suposa l’inici d’un corredor verd en la seva coberta que, a la llarga, tindrà un desenvolupament de 5km, des de l’Estació de Sants a Barcelona fins el parc de Can Mercader a Cornellà.
Superfície d’actuació: 6Ha (700ml)