Intro

Sobre el projecte

En aquesta primera etapa, el catàleg es focalitza en l’arquitectura moderna i contemporània projectada i construïda entre el 1832 –any d’edificació de la primera xemeneia industrial de Barcelona que establim com a inici de la modernitat– fins l’actualitat.

El projecte neix amb l’objectiu de fer més accessible l’arquitectura tant als professionals com al conjunt de la ciutadania per mitjà d’un web que s’anirà actualitzant i ampliant, tot incorporant les obres contemporànies de major interès general, sempre amb una necessària perspectiva històrica suficient, alhora que afegint progressivament obres del nostre passat, amb l’ambiciós objectiu d’abastar un major període documental.

El fons es nodreix de múltiples fonts, principalment de la generositat d’estudis d’arquitectura i fotografia, alhora que de la gran quantitat d’excel·lents projectes editorials històrics i de referència, com guies d’arquitectura, revistes, monografies i d’altres publicacions. Alhora, té en consideració tots els fons de referència de les diverses branques i entitats associades al COAC i d’altres entitats col·laboradores vinculades als àmbits de l’arquitectura i el disseny, en el seu màxim espectre.

Cal mencionar especialment la incorporació de vasta documentació provinent de l’Arxiu Històric del COAC que, gràcies a la seva riquesa documental, aporta gran quantitat de valuosa –i en alguns casos inèdita– documentació gràfica.

El rigor i criteri de la selecció de les obres incorporades s’estableix per mitjà d’una Comissió Documental, formada pel Vocal de Cultura del COAC, el director de l’Arxiu Històric del COAC, els directors de l’Arxiu Digital del COAC i professionals i d’altres experts externs de totes les Demarcacions que vetllen per oferir una visió transversal del panorama arquitectònic present i passat d’arreu del territori.

La voluntat d’aquest projecte és la d’esdevenir el fons digital més extens sobre arquitectura catalana; una eina clau d’informació i documentació arquitectònica exemplar que passi a ser un referent no només local, sinó internacional, en la forma d’explicar i mostrar el patrimoni arquitectònic d’un territori.

Aureli Mora i Omar Ornaque
Directors de l’Arxiu Digital del COAC

credits

Qui som

Col·legi d’Arquitectes de Catalunya:

Àrea de Cultura

Directors:

2019-2020 Aureli Mora i Omar Ornaque

Comissió Documental:

2019-2020 Ramon Faura Carolina B. Garcia Francesc Rafat Antoni López Daufí Joan Falgueras Anton Pàmies Mercè Bosch Josep Ferrando Fernando Marzá Aureli Mora Omar Ornaque

Col·laboradors Externs:

2019-2020 Lluis Andreu Sergi Ballester Maria Jesús Quintero

Entitats Col·laboradores:

ArquinFAD

 

Fundació Mies van der Rohe

 

Fundación DOCOMOMO Ibérico

Disseny i Programació:

Nubilum Edittio

En Imatges

  • Oscar Tusquets Blanca

Memòria

Arquitecte. Titulat el 1965 per l’ ETSAB. A més d’arquitecte i dissenyador és pintor i escriptor. Soci fundador del Studio Per i de BD Bcn Design. Al 1987 s’associa amb Carlos Díaz creant Tusquets, Díaz & Asociados

Font: Arxiu Històric del COAC

Obres

Sobre el mapa

Constel·lació

Cronologia

  1. Botiga Sonor

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Botiga Sonor

  2. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Botiga Sonor

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  3. Casa Fullà

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Fullà

    Vam estudiar les possibilitats que ofereix un volum rígidament prefixat per les ordenances urbanes, per albergar un ampli ventall de tipus d'habitatge. La variació del programa de les diferents unitats dins el mateix edifici permet la diversitat de la composició familiar dels usuaris. Volíem provar fins quin punt un edifici d'habitatges en zona urbana es podia configurar de manera diferent al model habitual, model que es limita a superposar plantes iguals, formades generalment per la repetició d'un habitatge tipus i que ofereix molt poques possibilitats per albergar usos diversificats. Com preteníem un sol accés i escala i que tots els habitatges donessin al carrer la solució va acabar englobant habitatges simplex, dúplex, tríplex i quadrúplex.
  4. 'ÒRIM, otro' Exposició de Joan Miró i Mural al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

    Studio PER, Pep Bonet Bertran, Cristian Cirici i Alomar, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    'ÒRIM, otro' Exposició de Joan Miró i Mural al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

    Era finals del 1968 quan els arquitectes socis de Studio PER (Pep Bonet, Cristian Cirici, Lluís Clotet i Oscar Tusquets), que acabàvem de fer vint-i-set anys, vam rebre del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i Balears l’encàrrec de fer el guió i el muntatge a la seu col·legial d’una contraexposició —que vam titular Orim, otro (Miró escrit de dreta a esquerra)— de l’exposició antològica organitzada per l’Ajuntament de Barcelona en el marc gòtic de l’antic Hospital de la Santa Creu. Malgrat les dificultats que la dictadura del general Franco representava per a l’obertura a l’estranger, ens sentíem molt pròxims als fets del maig del 68 a París. Barcelona era, aleshores, una ciutat més cosmopolita que ara, que no deixa de ser una ciutat a la qual l’èxit turístic li va diluint la personalitat. I guardem un record inesborrable d’aquells mesos en què vam estar treballant en el projecte, assessorats per Joan Brossa, Alexandre Cirici, Pere Portabella, Joan Prats i Antoni Tàpies, i sobretot del contacte amb Joan Miró. En el transcurs d’un sopar al Reno, vam exposar a Joan Miró el nostre guió, li vam demanar una intervenció personal sobre els vidres que envolten la planta baixa del Col·legi i vam fixar una data per visitar el seu estudi de Mallorca i escollir algunes pintures originals que haurien de formar part de l’exposició. A l’estudi de Miró hi vam anar l’Oscar Tusquets i jo mateix. La seva casa era bastant kitsch. Una peixera situada sobre una mena de parterre interior era l’element arquitectònic que més recordo de la sala d’estar on vam esperar que baixés del seu dormitori. Se’n va excusar dient que aquell era el terreny de la seva esposa Pilar, que tenia un germà arquitecte que els havia obsequiat amb el projecte. De seguida ens va conduir cap al seu estudi, un edifici de gran qualitat arquitectònica i molt viscut per Miró, ple d’obra seva en curs d’execució, retalls de revistes i de diaris i diversos objectes d’art primitiu africà. Ens van impressionar molt les pintures en què estava treballant. El nostre guió plantejava dividir l’exposició en dos espais ben diferenciats, separats per l’escala que duu a l’anomenada Sala Picasso i que proposàvem tancar lateralment i per sobre com si fos un túnel en fort pendent. L’espai inferior estaria dedicat al Miró d’abans de la Guerra Civil; l’espai de sobre, al Miró de després de la guerra. El túnel-escala entre els dos espais significaria l’època fosca de la guerra, i s’hi projectaria una pel·lícula que vam encarregar a Pere Portabella. Vam dissenyar els diferents racons i vitrines per posar-hi els quadres i objectes de l’exposició, amb els materials propis dels encofrats que ens va proporcionar desinteressadament l’empresa constructora que més apreciàvem en aquells temps, i que malauradament ha desaparegut del mercat: Famadas, SA. Pel que fa al contingut, malgrat que Miró, Prats i Tàpies ens van oferir obres originals de les seves col·leccions particulars, només vam utilitzar les obres que tenien més possibilitats didàctiques i una actitud més contestatària. Les grans obres no ens interessaven, ja es podien veure a la gran exposició de l’Hospital de la Santa Creu. Una gran part de la nostra exposició consistia en una selecció de fotografies ampliades de fragments de quadres en què era present tota la simbologia de Miró, com ara el sexe femení representat per uns peluts llavis genitals o bé capellans passant per l’anella, tal com es pot veure en els gravats de la sèrie Barcelona. Però en el nostre guió hi figurava, també, demanar a Joan Miró que fes alguna intervenció en els vidres que envolten la planta baixa de la seu del Col·legi d’Arquitectes, a la plaça Nova. Nosaltres imaginàvem que, en el millor dels casos, hi pintaria la seva signatura, però la seva resposta entusiasta va ser pintar-hi un mural en quatre colors i negre. A cadascun dels guionistes ens va assignar un color i ell es va reservar el negre, aplicat a escombra, per corregir el que nosaltres havíem de pintar moments abans. Era, en grans dimensions, la mateixa actitud que va portar Miró, en la darrera etapa de la seva vida com a artista, a pintar sobre quadres anònims que comprava en exposicions provincianes.
  5. Casa Penina

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Penina

    El projecte es proposa conciliar la demanda de naturalesa, tranquil·litat i aïllament plantejada pel client, amb les característiques d’un solar triangular, fruit d’una anterior segregació parcel·lària. La casa adopta la geometria del triangle en la seva disposició general i en els detalls més petits, i s’obre en tres braços que permeten alliberar al màxim la superfície de jardí i crear dos patis amb usos ben diferenciats. La casa es tanca completament al carrer, i totes les obertures donen a aquests patis interiors. El pati dels pares serveix la sala d’estar, la sala de jocs i el dormitori dels pares. Els dos dormitoris dels fills donen al segon pati. La cuina, amb el seu pati de servei, és l’únic element comunicat amb l’exterior, al vèrtex del triangle. Clotet i Tusquets exploten els aspectes contradictoris de l’arquitectura per trobar solucions inusuals i vinculades a formes de vida atípiques.
  6. Apartaments Ancla Roja

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments Ancla Roja

    Aquest edifici d’apartaments construït a primera línia de mar, en ple passeig marítim, va ser promogut per les mateixes famílies que després l’ocuparien, principalment com a segona residència. Aquest fet, sumat a una ordenança municipal que deixava poc marge a la imaginació dels arquitectes, va generar un projecte en que s’ocupa al màxim la parcel·la i en que tots els apartaments han de ser iguals per no generar desavinences en el futurs propietaris. Els habitatges resultants són amplis. Consten de zona de dia, zona de servei y zona de nit clarament definides; on hi destaca el gest de col·locar les terrasses en cantonada, enrederint la resta del volum de l’edificació. Aconseguint una amplitud, vistes i assolellament considerables. Aquestes funcionen com un filtre habitat entre l’interior de l’habitatge i el paisatge. No només per l’ús de sistemes de persianes que regulen la radiació solar i les vistes, i que a més juguen un paper clau en la composició de la façana. Sinó pel fet que esdevenen una sala més, probablement la sala per excel·lència durant els mesos d’estiueig. El nucli d’accés als habitatges, amb l’escala oberta, i la composició de les façanes laterals són altres elements singulars del projecte.
  7. Casa Gil Sala

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Gil Sala

  8. Belvedere Georgina

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Belvedere Georgina

    Ens era difícil imaginar un habitatge petitíssim aïllat en aquest paisatge. Aquestes casetes, amb elements de gran mansió a escala reduïda, resulten en general molt cursis. Vèiem més possibilitats en prendre un objecte diferent conservant les seves dimensions correctes i adaptar-lo a la funció d'habitatge. Admiràvem la saviesa amb què algunes arquitectures històriques situaven petits edificis amb personalitat pròpia sense recórrer a emmascarar en el terreny. Les formes simples geomètriques i rotundes en pèrgoles, rotondes i belvederes era la millor que podíem imaginar. Introduir un habitatge funcional en un belvedere paladià semblava possible i generador més de insòlites superposicions.
  9. Illa de Cases Puig i Cadafalch

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Illa de Cases Puig i Cadafalch

    El projecte es proposa treure el màxim partit dels avantatges del bloc com a agrupació d’habitatges, per la seva economia i la seva racionalitat constructiva. La planta baixa deixa un espai interior obert que es relaciona amb una avinguda existent a l’altra banda del carrer, i els accessos a les escales tenen lloc des d’aquest espai. El bloc respecta les alineacions dels quatre carrers perimetrals, i la distribució interna de la planta tipus resol les contradiccions produïdes per la irregularitat de les traces. A la planta de l’àtic es desplaça el corredor d’accés als habitatges per permetre que aquests disposin de més superfície de façana al carrer. Com a resultat, les façanes exteriors són plans neutres que no diferencien la individualitat dels habitatges, mentre que al pati interior es crea un àmbit de relació i mobilitat induït per les circulacions verticals i l’animació volumètrica de les cobertes.
  10. Casa Regàs

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Regàs

    El promotor Oriol Regàs, principal artífex de la gauche divine barcelonina , tenia una casa d'estiueig a Calella de Palafrugell , a la Costa Brava (Girona) . En ella es donaven cita personatges de diversos àmbits que compartien un estil de vida obert i desenfadat . Quan Regàs va encarregar el 1970 a Clotet i OTB dissenyar la seva nova casa, aquests van tractar de plasmar en el seu projecte aquest esperit iconoclasta dels agitats anys 60. El nou emplaçament era proper a l'anterior però cap a l'interior , a la població de Llofriu. Ja existia un petit mas, ben situat , però escas i inutilitzable , per la qual cosa es va decidir col·locar -hi el garatge i altres serveis. La construcció de nova planta podia llavors adoptar una forma lliure, sinuosa, semblant a un piano de cua, i bolcar tota ella cap a una piscina central, com un espai aterrassat comú per estar. Les diverses dependències s'anaven desordenant de forma harmònica, amb espais intermedis i vestíbuls, configurant una insòlita tipologia adequada als canviants usos imprevistos.
  11. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Viatges Aerojet Express

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  12. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Gil Sala

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  13. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Fullà

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  14. Viatges Aerojet Express

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Viatges Aerojet Express

    Aquesta agència, situada en un edifici neoclàssic, pretenia, inspirant-se en els efectes lluminosos del carrer 42 de Nova York, jugar visualment amb els clients, respectant la caixa envolvent. Uns fas lumínics, disposats linealment, projectaven la llum des de l'interior cap al carrer gràcies a un sistema d'encesa programat que suggeria el seu moviment. A l'interior, el joc de reflexos en grans miralls i les ombres pintades acabaven de conformar un espai expressionista i intimista alhora. Aquesta agència ja no existeix en l'actualitat.
  15. Apartaments Mozart-Fortuny

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments Mozart-Fortuny

  16. Sala Mae West

    Salvador Dalí i Domènech, Oscar Tusquets Blanca

    Sala Mae West

  17. Apartaments 'El Colomer' (Fase 1)

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments 'El Colomer' (Fase 1)

  18. Casa Rognoni

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Rognoni

    L’habitatge agrupa els apartaments d’un germà i una germana, a més d’una zona comuna de recepció per als convidats. Les ordenances d’edificació obligaven a disposar el jardí a la part nord del terreny. Les estances principals, que tenen accés al jardí, reben el sol a través d’unes petites obertures i uns grans finestrals foradats a la façana oposada, que es troba ben orientada però que és massa a prop de les construccions dels voltants. La germana, que viu a la casa més propera al carrer, es desplaça per mitjà d’una cadira de rodes. Per tal de facilitar-ne els desplaçaments, les seves dues estances són molt grans i comuniquen entre elles al mateix nivell. La casa del germà es desenvolupa en diverses plantes, a causa de la manca de terreny. La façana és arrebossada de color sorra i ha estat tractada com una làmina foradada per les finestres. És tota coberta d’heura, de la mateixa manera que la pèrgola que acull els vehicles i l’accés a la casa.
  19. Habitatges Jaume Mimó i Llobet 14-16

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Habitatges Jaume Mimó i Llobet 14-16

    El projecte recull l’experiència dels apartaments projectats anteriorment al carrer Mozart de Sant Cugat. Cada apartament s’estructura al voltant d’un espai central que permet utilitzar-lo virtualment com un espai únic o bé com un conjunt d’estances independents. En aquest cas, el conjunt s’organitza en dos blocs que deixen un espai semipúblic central, de manera que el bloc que dóna la façana al carrer segueix la corba de l’alineació, per tal de restituir una certa dimensió urbana. A més, la possibilitat de construir a una major alçària permet disposar uns estudis a la darrera planta. Des de la planta baixa s’accedeix als apartaments, i des d’una galeria metàl·lica s’accedeix als estudis. Això permet experimentar l’espai central des de tots els nivells. A la banda exterior de tots dos blocs queden uns jardins privats vinculats als apartaments. Els estudis disposen d’una terrassa pròpia de dimensions folgades, que permet que sigui utilitzada com un jardí.
  20. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Rognoni

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  21. Restaurant La Balsa

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Restaurant La Balsa

  22. Club de Golf Costa Brava

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Club de Golf Costa Brava

    La urbanització d’aquest club de golf és poc habitual al nostre país. La gespa dels carrers del camp s’estén sense interrupció pels jardins sense estacades dels xalets veïns. Al jardí de la casa-club continua la gespa del camp. S’hi han plantat més alzines i pins, com els que cobreixen les muntanyes veïnes. S’hi ha introduït una filera regular d’arbres de fulla caduca davant la façana al sud, dos pollancres i algunes flors als patis triangulars, a més de dos llorers per donar una mica d’intimitat a l’entrada. Una glorieta al límit del solar, adossada al mur de contenció, queda coberta amb una glicina. La casa i la piscina, amb el seu annex, han estat concebudes com una sèrie de caixes simples fetes amb construcció tradicional. La manera de maclar aquests elements permet una millor adaptació al terreny i la creació d’uns espais oberts protegits del vent i de les vistes del carrer.
  23. Edifici d'Habitatges Gran Via - Sant Joan de Malta

    Pep Bonet Bertran, Cristian Cirici i Alomar, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  24. Premi FAD

    Guardonat / Premiat (ex-aequo). Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Restaurant La Balsa

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  25. Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana

    Carles Díaz Gómez, Oscar Tusquets Blanca

    Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana

    El nostre treball va consistir a rehabilitar, modernitzar i ampliar aquesta joia universal d'arquitectura Art Nouveau: l'auditori aixecat el 1906 per Domènech i Montaner i que des d'aleshores no ha deixat de funcionar amb aquesta finalitat. En la primera fase, que es va perllongar durant bastants anys, vam restaurar parts molt danyades del vell edifici i el vam dotar de serveis sanitaris, d'accessibilitat, de seguretat i de confort imprevisibles cent anys enrere. Però l'aportació més significativa va ser aprofitar part del solar de l'església inacabada veïna per obrir el possible el pati, fins llavors sempre ocult i sorprenentment resolt per Domènech amb una riquesa similar a la de les façanes principals i aconseguir, així, un nou accés al Palau. En l'ampliació situada al costat del escenari vam col·locar serveis per als artistes: sala d'assajos, vestuaris, camerinos, biblioteca...
  26. Sastreria Groc

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Sastreria Groc

  27. Coberta de Vidre del Restaurant Azulete

    Ignacio Paricio i Ansuategui, Oscar Tusquets Blanca, Pepe Cortés

  28. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Coberta de Vidre del Restaurant Azulete

    Ignacio Paricio i Ansuategui, Oscar Tusquets Blanca, Pepe Cortés

  29. Premi Ciutat de Barcelona

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura, Urbanisme i Restauració d'Edificis

    Premi Ciutat de Barcelona

    Restauració de la Façana i Remodelació de la Planta Baixa de la Casa Lleó Morera

    Carles Bassó Vidal, Oscar Tusquets Blanca

  30. Premi FAD

    Guardonat / Premiat (ex-aequo). Categoria: Arquitectura - Reformes i Rehabilitacions

    Premi FAD

    Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana

    Carles Díaz Gómez, Oscar Tusquets Blanca

  31. Casa del Laberint

    Oscar Tusquets Blanca

    Casa del Laberint

    Una mansió situada a la part alta del Maresme, la bella zona costanera situada al nord de Barcelona. Rehabilitar una edificació d'interès relatiu però situada en el millor lloc del terreny i amb vestigis del segle XIV i successives reformes que van culminar en una reestructuració de principis del segle XX. Dissenyar la reforma de la mansió i de les zones adjacents: garatge, terrasses, piscines i casa de convidats. Un bellíssim i ampli terreny en pendent cap al mar, un bosc d'arbres mediterranis, on poder crear un jardí fascinant. Un client arriscat i amb mitjans econòmics que ens va lliurar tota la seva confiança. Un grup d'amics, professionals de l'arquitectura i de diverses artesanies, units per crear una obra realment singular.
  32. Segona Ampliació del Palau de la Música Catalana - Petit Palau

    Carles Díaz Gómez, Oscar Tusquets Blanca

    Segona Ampliació del Palau de la Música Catalana - Petit Palau

    Deu anys més tard de la primera intervenció es va aconseguir el trasllat total de l'església veïna que va possibilitar la nostra aportació més transcendental al monument: atorgar una nova façana del Palau obrint totalment a la nova plaça el riquíssim pati lateral de Domènech. Ell va somiar amb un edifici exempt i nosaltres, un segle més tard, vam fer realitat el seu somni. Així com a la cara Nord de la plaça havíem aixecat un edifici per als músics (camerinos, biblioteca ...), a la cara Sud aixequem un per al públic i l'escola de música. I sota la nova plaça una sala per a 540 espectadors dotada de noves tecnologies que tant necessitava Palau.
  33. EU Mies Award

    Nominat
    Segona Ampliació del Palau de la Música Catalana - Petit Palau

    Carles Díaz Gómez, Oscar Tusquets Blanca

Arxiu

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

  • Perspectiva de l'exterior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

  • Secció de detall del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Secció de detall del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Diagrama del volum i estructura del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Diagrama del volum i estructura del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta i secció la planta soterrani del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Planta i secció la planta soterrani del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta general del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Planta general del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció i plànol de fusteries del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Secció i plànol de fusteries del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció transversal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Dibuix

    Secció transversal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció longitudinal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Dibuix

    Secció longitudinal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Arxiu Històric del COAC

  • Alçat de la façana posterior de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Dibuix

    Alçat de la façana posterior de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria d'estudi de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Axonometria d'estudi de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta d'estudi de la Casa Penina.

    Dibuix

    Planta d'estudi de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria de l'interior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Axonometria de l'interior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Alçat de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Alçat de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'accés del carrer de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'accés del carrer de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de la façana de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Esbós de la façana de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del conjunt dels Apartaments Solitari 2.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior del conjunt dels Apartaments Solitari 2.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la façana posterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de la façana posterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Exposició de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Exposició de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Arxiu Històric del COAC

Bibliografia

Societats