Intro

Sobre el projecte

En aquesta primera etapa, el catàleg es focalitza en l’arquitectura moderna i contemporània projectada i construïda entre el 1832 –any d’edificació de la primera xemeneia industrial de Barcelona que establim com a inici de la modernitat– fins l’actualitat.

El projecte neix amb l’objectiu de fer més accessible l’arquitectura tant als professionals com al conjunt de la ciutadania per mitjà d’un web que s’anirà actualitzant i ampliant, tot incorporant les obres contemporànies de major interès general, sempre amb una necessària perspectiva històrica suficient, alhora que afegint progressivament obres del nostre passat, amb l’ambiciós objectiu d’abastar un major període documental.

El fons es nodreix de múltiples fonts, principalment de la generositat d’estudis d’arquitectura i fotografia, alhora que de la gran quantitat d’excel·lents projectes editorials històrics i de referència, com guies d’arquitectura, revistes, monografies i d’altres publicacions. Alhora, té en consideració tots els fons de referència de les diverses branques i entitats associades al COAC i d’altres entitats col·laboradores vinculades als àmbits de l’arquitectura i el disseny, en el seu màxim espectre.

Cal mencionar especialment la incorporació de vasta documentació provinent de l’Arxiu Històric del COAC que, gràcies a la seva riquesa documental, aporta gran quantitat de valuosa –i en alguns casos inèdita– documentació gràfica.

El rigor i criteri de la selecció de les obres incorporades s’estableix per mitjà d’una Comissió Documental, formada pel Vocal de Cultura del COAC, el director de l’Arxiu Històric del COAC, els directors de l’Arxiu Digital del COAC i professionals i d’altres experts externs de totes les Demarcacions que vetllen per oferir una visió transversal del panorama arquitectònic present i passat d’arreu del territori.

La voluntat d’aquest projecte és la d’esdevenir el fons digital més extens sobre arquitectura catalana; una eina clau d’informació i documentació arquitectònica exemplar que passi a ser un referent no només local, sinó internacional, en la forma d’explicar i mostrar el patrimoni arquitectònic d’un territori.

Aureli Mora i Omar Ornaque
Directors de l’Arxiu Digital del COAC

credits

Qui som

Col·legi d’Arquitectes de Catalunya:

Àrea de Cultura

Directors:

2019-2020 Aureli Mora i Omar Ornaque

Comissió Documental:

2019-2020 Ramon Faura Carolina B. Garcia Francesc Rafat Antoni López Daufí Joan Falgueras Anton Pàmies Mercè Bosch Josep Ferrando Fernando Marzá Aureli Mora Omar Ornaque

Col·laboradors Externs:

2019-2020 Lluis Andreu Sergi Ballester Maria Jesús Quintero

Entitats Col·laboradores:

ArquinFAD

 

Fundació Mies van der Rohe

 

Fundación DOCOMOMO Ibérico

Disseny i Programació:

Nubilum Edittio

En Imatges

  • Lluís Clotet i Ballús

  • Lluís Clotet i Ballús

Memòria

Titulat el 1965 per l’ ETSAB, soci fundador del Studio Per i de BD Bcn Design, arquitecte i dissenyador de mobles i objectes. L’any 1984 funda amb Ignacio Paricio Ansuategui, Clotet, Paricio & Assoc.SLP. Entre les seves obres trobem el Banc d’Espanya (1989) a Girona o la remodelació del Convent dels Àngels (1992) a Barcelona.

Font: Arxiu Històric del COAC

Obres

Sobre el mapa

Constel·lació

Cronologia

  1. Botiga Sonor

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Botiga Sonor

  2. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Botiga Sonor

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  3. Casa Fullà

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Fullà

    Vam estudiar les possibilitats que ofereix un volum rígidament prefixat per les ordenances urbanes, per albergar un ampli ventall de tipus d'habitatge. La variació del programa de les diferents unitats dins el mateix edifici permet la diversitat de la composició familiar dels usuaris. Volíem provar fins quin punt un edifici d'habitatges en zona urbana es podia configurar de manera diferent al model habitual, model que es limita a superposar plantes iguals, formades generalment per la repetició d'un habitatge tipus i que ofereix molt poques possibilitats per albergar usos diversificats. Com preteníem un sol accés i escala i que tots els habitatges donessin al carrer la solució va acabar englobant habitatges simplex, dúplex, tríplex i quadrúplex.
  4. 'ÒRIM, otro' Exposició de Joan Miró i Mural al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

    Studio PER, Pep Bonet Bertran, Cristian Cirici i Alomar, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    'ÒRIM, otro' Exposició de Joan Miró i Mural al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

    Era finals del 1968 quan els arquitectes socis de Studio PER (Pep Bonet, Cristian Cirici, Lluís Clotet i Oscar Tusquets), que acabàvem de fer vint-i-set anys, vam rebre del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i Balears l’encàrrec de fer el guió i el muntatge a la seu col·legial d’una contraexposició —que vam titular Orim, otro (Miró escrit de dreta a esquerra)— de l’exposició antològica organitzada per l’Ajuntament de Barcelona en el marc gòtic de l’antic Hospital de la Santa Creu. Malgrat les dificultats que la dictadura del general Franco representava per a l’obertura a l’estranger, ens sentíem molt pròxims als fets del maig del 68 a París. Barcelona era, aleshores, una ciutat més cosmopolita que ara, que no deixa de ser una ciutat a la qual l’èxit turístic li va diluint la personalitat. I guardem un record inesborrable d’aquells mesos en què vam estar treballant en el projecte, assessorats per Joan Brossa, Alexandre Cirici, Pere Portabella, Joan Prats i Antoni Tàpies, i sobretot del contacte amb Joan Miró. En el transcurs d’un sopar al Reno, vam exposar a Joan Miró el nostre guió, li vam demanar una intervenció personal sobre els vidres que envolten la planta baixa del Col·legi i vam fixar una data per visitar el seu estudi de Mallorca i escollir algunes pintures originals que haurien de formar part de l’exposició. A l’estudi de Miró hi vam anar l’Oscar Tusquets i jo mateix. La seva casa era bastant kitsch. Una peixera situada sobre una mena de parterre interior era l’element arquitectònic que més recordo de la sala d’estar on vam esperar que baixés del seu dormitori. Se’n va excusar dient que aquell era el terreny de la seva esposa Pilar, que tenia un germà arquitecte que els havia obsequiat amb el projecte. De seguida ens va conduir cap al seu estudi, un edifici de gran qualitat arquitectònica i molt viscut per Miró, ple d’obra seva en curs d’execució, retalls de revistes i de diaris i diversos objectes d’art primitiu africà. Ens van impressionar molt les pintures en què estava treballant. El nostre guió plantejava dividir l’exposició en dos espais ben diferenciats, separats per l’escala que duu a l’anomenada Sala Picasso i que proposàvem tancar lateralment i per sobre com si fos un túnel en fort pendent. L’espai inferior estaria dedicat al Miró d’abans de la Guerra Civil; l’espai de sobre, al Miró de després de la guerra. El túnel-escala entre els dos espais significaria l’època fosca de la guerra, i s’hi projectaria una pel·lícula que vam encarregar a Pere Portabella. Vam dissenyar els diferents racons i vitrines per posar-hi els quadres i objectes de l’exposició, amb els materials propis dels encofrats que ens va proporcionar desinteressadament l’empresa constructora que més apreciàvem en aquells temps, i que malauradament ha desaparegut del mercat: Famadas, SA. Pel que fa al contingut, malgrat que Miró, Prats i Tàpies ens van oferir obres originals de les seves col·leccions particulars, només vam utilitzar les obres que tenien més possibilitats didàctiques i una actitud més contestatària. Les grans obres no ens interessaven, ja es podien veure a la gran exposició de l’Hospital de la Santa Creu. Una gran part de la nostra exposició consistia en una selecció de fotografies ampliades de fragments de quadres en què era present tota la simbologia de Miró, com ara el sexe femení representat per uns peluts llavis genitals o bé capellans passant per l’anella, tal com es pot veure en els gravats de la sèrie Barcelona. Però en el nostre guió hi figurava, també, demanar a Joan Miró que fes alguna intervenció en els vidres que envolten la planta baixa de la seu del Col·legi d’Arquitectes, a la plaça Nova. Nosaltres imaginàvem que, en el millor dels casos, hi pintaria la seva signatura, però la seva resposta entusiasta va ser pintar-hi un mural en quatre colors i negre. A cadascun dels guionistes ens va assignar un color i ell es va reservar el negre, aplicat a escombra, per corregir el que nosaltres havíem de pintar moments abans. Era, en grans dimensions, la mateixa actitud que va portar Miró, en la darrera etapa de la seva vida com a artista, a pintar sobre quadres anònims que comprava en exposicions provincianes.
  5. Casa Penina

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Penina

    El projecte es proposa conciliar la demanda de naturalesa, tranquil·litat i aïllament plantejada pel client, amb les característiques d’un solar triangular, fruit d’una anterior segregació parcel·lària. La casa adopta la geometria del triangle en la seva disposició general i en els detalls més petits, i s’obre en tres braços que permeten alliberar al màxim la superfície de jardí i crear dos patis amb usos ben diferenciats. La casa es tanca completament al carrer, i totes les obertures donen a aquests patis interiors. El pati dels pares serveix la sala d’estar, la sala de jocs i el dormitori dels pares. Els dos dormitoris dels fills donen al segon pati. La cuina, amb el seu pati de servei, és l’únic element comunicat amb l’exterior, al vèrtex del triangle. Clotet i Tusquets exploten els aspectes contradictoris de l’arquitectura per trobar solucions inusuals i vinculades a formes de vida atípiques.
  6. Apartaments Ancla Roja

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments Ancla Roja

    Aquest edifici d’apartaments construït a primera línia de mar, en ple passeig marítim, va ser promogut per les mateixes famílies que després l’ocuparien, principalment com a segona residència. Aquest fet, sumat a una ordenança municipal que deixava poc marge a la imaginació dels arquitectes, va generar un projecte en que s’ocupa al màxim la parcel·la i en que tots els apartaments han de ser iguals per no generar desavinences en el futurs propietaris. Els habitatges resultants són amplis. Consten de zona de dia, zona de servei y zona de nit clarament definides; on hi destaca el gest de col·locar les terrasses en cantonada, enrederint la resta del volum de l’edificació. Aconseguint una amplitud, vistes i assolellament considerables. Aquestes funcionen com un filtre habitat entre l’interior de l’habitatge i el paisatge. No només per l’ús de sistemes de persianes que regulen la radiació solar i les vistes, i que a més juguen un paper clau en la composició de la façana. Sinó pel fet que esdevenen una sala més, probablement la sala per excel·lència durant els mesos d’estiueig. El nucli d’accés als habitatges, amb l’escala oberta, i la composició de les façanes laterals són altres elements singulars del projecte.
  7. Casa Gil Sala

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Gil Sala

  8. Illa de Cases Puig i Cadafalch

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Illa de Cases Puig i Cadafalch

    El projecte es proposa treure el màxim partit dels avantatges del bloc com a agrupació d’habitatges, per la seva economia i la seva racionalitat constructiva. La planta baixa deixa un espai interior obert que es relaciona amb una avinguda existent a l’altra banda del carrer, i els accessos a les escales tenen lloc des d’aquest espai. El bloc respecta les alineacions dels quatre carrers perimetrals, i la distribució interna de la planta tipus resol les contradiccions produïdes per la irregularitat de les traces. A la planta de l’àtic es desplaça el corredor d’accés als habitatges per permetre que aquests disposin de més superfície de façana al carrer. Com a resultat, les façanes exteriors són plans neutres que no diferencien la individualitat dels habitatges, mentre que al pati interior es crea un àmbit de relació i mobilitat induït per les circulacions verticals i l’animació volumètrica de les cobertes.
  9. Casa Regàs

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Regàs

    El promotor Oriol Regàs, principal artífex de la gauche divine barcelonina , tenia una casa d'estiueig a Calella de Palafrugell , a la Costa Brava (Girona) . En ella es donaven cita personatges de diversos àmbits que compartien un estil de vida obert i desenfadat . Quan Regàs va encarregar el 1970 a Clotet i OTB dissenyar la seva nova casa, aquests van tractar de plasmar en el seu projecte aquest esperit iconoclasta dels agitats anys 60. El nou emplaçament era proper a l'anterior però cap a l'interior , a la població de Llofriu. Ja existia un petit mas, ben situat , però escas i inutilitzable , per la qual cosa es va decidir col·locar -hi el garatge i altres serveis. La construcció de nova planta podia llavors adoptar una forma lliure, sinuosa, semblant a un piano de cua, i bolcar tota ella cap a una piscina central, com un espai aterrassat comú per estar. Les diverses dependències s'anaven desordenant de forma harmònica, amb espais intermedis i vestíbuls, configurant una insòlita tipologia adequada als canviants usos imprevistos.
  10. Belvedere Georgina

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Belvedere Georgina

    Ens era difícil imaginar un habitatge petitíssim aïllat en aquest paisatge. Aquestes casetes, amb elements de gran mansió a escala reduïda, resulten en general molt cursis. Vèiem més possibilitats en prendre un objecte diferent conservant les seves dimensions correctes i adaptar-lo a la funció d'habitatge. Admiràvem la saviesa amb què algunes arquitectures històriques situaven petits edificis amb personalitat pròpia sense recórrer a emmascarar en el terreny. Les formes simples geomètriques i rotundes en pèrgoles, rotondes i belvederes era la millor que podíem imaginar. Introduir un habitatge funcional en un belvedere paladià semblava possible i generador més de insòlites superposicions.
  11. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Viatges Aerojet Express

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  12. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Gil Sala

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  13. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Fullà

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  14. Agència de Viatges Marítims Unión Lloyd

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Agència de Viatges Marítims Unión Lloyd

  15. Viatges Aerojet Express

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Viatges Aerojet Express

    Aquesta agència, situada en un edifici neoclàssic, pretenia, inspirant-se en els efectes lluminosos del carrer 42 de Nova York, jugar visualment amb els clients, respectant la caixa envolvent. Uns fas lumínics, disposats linealment, projectaven la llum des de l'interior cap al carrer gràcies a un sistema d'encesa programat que suggeria el seu moviment. A l'interior, el joc de reflexos en grans miralls i les ombres pintades acabaven de conformar un espai expressionista i intimista alhora. Aquesta agència ja no existeix en l'actualitat.
  16. Apartaments Mozart-Fortuny

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments Mozart-Fortuny

  17. Apartaments 'El Colomer' (Fase 1)

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Apartaments 'El Colomer' (Fase 1)

  18. Casa Rognoni

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Casa Rognoni

    L’habitatge agrupa els apartaments d’un germà i una germana, a més d’una zona comuna de recepció per als convidats. Les ordenances d’edificació obligaven a disposar el jardí a la part nord del terreny. Les estances principals, que tenen accés al jardí, reben el sol a través d’unes petites obertures i uns grans finestrals foradats a la façana oposada, que es troba ben orientada però que és massa a prop de les construccions dels voltants. La germana, que viu a la casa més propera al carrer, es desplaça per mitjà d’una cadira de rodes. Per tal de facilitar-ne els desplaçaments, les seves dues estances són molt grans i comuniquen entre elles al mateix nivell. La casa del germà es desenvolupa en diverses plantes, a causa de la manca de terreny. La façana és arrebossada de color sorra i ha estat tractada com una làmina foradada per les finestres. És tota coberta d’heura, de la mateixa manera que la pèrgola que acull els vehicles i l’accés a la casa.
  19. Habitatges Jaume Mimó i Llobet 14-16

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Habitatges Jaume Mimó i Llobet 14-16

    El projecte recull l’experiència dels apartaments projectats anteriorment al carrer Mozart de Sant Cugat. Cada apartament s’estructura al voltant d’un espai central que permet utilitzar-lo virtualment com un espai únic o bé com un conjunt d’estances independents. En aquest cas, el conjunt s’organitza en dos blocs que deixen un espai semipúblic central, de manera que el bloc que dóna la façana al carrer segueix la corba de l’alineació, per tal de restituir una certa dimensió urbana. A més, la possibilitat de construir a una major alçària permet disposar uns estudis a la darrera planta. Des de la planta baixa s’accedeix als apartaments, i des d’una galeria metàl·lica s’accedeix als estudis. Això permet experimentar l’espai central des de tots els nivells. A la banda exterior de tots dos blocs queden uns jardins privats vinculats als apartaments. Els estudis disposen d’una terrassa pròpia de dimensions folgades, que permet que sigui utilitzada com un jardí.
  20. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Casa Rognoni

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  21. Restaurant La Balsa

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Restaurant La Balsa

  22. Edifici d'Habitatges Gran Via - Sant Joan de Malta

    Pep Bonet Bertran, Cristian Cirici i Alomar, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  23. Club de Golf Costa Brava

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Club de Golf Costa Brava

    La urbanització d’aquest club de golf és poc habitual al nostre país. La gespa dels carrers del camp s’estén sense interrupció pels jardins sense estacades dels xalets veïns. Al jardí de la casa-club continua la gespa del camp. S’hi han plantat més alzines i pins, com els que cobreixen les muntanyes veïnes. S’hi ha introduït una filera regular d’arbres de fulla caduca davant la façana al sud, dos pollancres i algunes flors als patis triangulars, a més de dos llorers per donar una mica d’intimitat a l’entrada. Una glorieta al límit del solar, adossada al mur de contenció, queda coberta amb una glicina. La casa i la piscina, amb el seu annex, han estat concebudes com una sèrie de caixes simples fetes amb construcció tradicional. La manera de maclar aquests elements permet una millor adaptació al terreny i la creació d’uns espais oberts protegits del vent i de les vistes del carrer.
  24. Premi FAD

    Guardonat / Premiat (ex-aequo). Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Restaurant La Balsa

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

  25. Seu del Banc d'Espanya

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Seu del Banc d'Espanya

  26. Sastreria Groc

    Studio PER, Lluís Clotet i Ballús, Oscar Tusquets Blanca

    Sastreria Groc

  27. Restauració i Rehabilitació del Convent dels Àngels per al FAD

    Lluís Clotet i Ballús, Carles Díaz Gómez, Ignacio Paricio i Ansuategui

  28. Biblioteca de la UPF al Dipòsit de les Aigües del Parc de la Ciutadella

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Biblioteca de la UPF al Dipòsit de les Aigües del Parc de la Ciutadella

    La rehabilitació va convertir el dipòsit en la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra, amb seu a les casernes veïnes. Valora l’espai disposant-se al seu interior en forma d’intervenció completament desmuntable. Els pisos superiors queden formats per un sistema de peces prefabricades de formigó recolzades directament a terra. El conjunt es tracta com un gran moble que potencia la bellesa de l’espai interior. El centre de l’espai es deixa buit, amb les taules directament sota les voltes. Resulta agradable visitar l’interior i comprovar la potència d’aquest espai central i, per contrast, la calidesa dels racons que formen les diverses sales de lectura petites.
  29. Nau Logísitica per a Simon

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Nau Logísitica per a Simon

  30. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura - Edificis de Nova Planta d'Ús Privat

    Premi FAD

    Nau Logísitica per a Simon

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  31. Central Telefònica i Teleport

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Central Telefònica i Teleport

    El programa inicial d'aquest projecte descrivia un conjunt edificat que havia d'albergar les instal·lacions de tractament i recepció de senyals de satèl·lit, una central de telefònica i els locals de gestió i venda d'aquests serveis. Aquestes funcions s'agrupaven en les dues construccions principals: un edifici representatiu amb despatxos i una sala d'exposicions amb un petit bar; i un edifici tècnic que és el teleport pròpiament dit. Al programa apareixien també un control de seguretat i uns locals per a instal·lacions convencionals. De tot això només s'ha construït l'edifici tècnic i els d'instal·lacions i control. A l'edifici tècnic, la importància de la xarxa de connexions i la seva freqüent modificació deguda a les innovacions tecnològiques van portar finalment a una planta quadrada totalment envoltada per un passadís perimetral d'accessos i servei. Per completar l'eficàcia d'aquest passadís i la flexibilitat de les connexions s'han col·locat nombrosos conductes verticals que permeten el pas directe de les instal·lacions des de la planta baixa a totes les altres, inclosa la de coberta. Una certa homogeneïtat en els locals que formen l'edifici, el marge de les superfícies i la seguretat amb què s'ha de tractar un programa evolutiu van dur a resoldre la planta amb una trama ortogonal. En cadascun dels seus nusos se situa un pilar circular de formigó, i els envans es col·loquen sempre dins de les línies d'aquesta retícula. Es tracta, doncs, d'una estructura porticada perfectament isòtropa, en la qual els tancaments es subordinen totalment a l'organització de l'entramat. Els problemes constructius i de disseny es concentren, com sempre, a les vores. Per suportar el passadís, els pilars perimetrals es deformen, acartelándose a partir de certa altura per sostenir unes lloses prefabricades situades a l'altura del fals sostre dels locals interiors. L'edifici tècnic està envoltat per un tancament lleuger format per una fusteria d'alumini totalment de vidre i practicable, que acompanya els passadissos perimetrals en les dues plantes superiors i, a través d'ells, proporciona llum i vistes als locals de treball. Aquest tancament s'interromp en totes les cantonades de l'edifici.
  32. Habitatges Vila Olímpica

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Habitatges Vila Olímpica

  33. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura - Edificis de Nova Planta d’Ús Públic

    Premi FAD

    Seu del Banc d'Espanya

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  34. Piscina Municipal Llefià

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Piscina Municipal Llefià

  35. Intervencions al Mercat de la Boqueria

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  36. Geriàtric Municipal 'Centre Fòrum'

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Geriàtric Municipal 'Centre Fòrum'

  37. Habitatges Diagonal Mar

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Habitatges Diagonal Mar

    L’edifici es troba en un solar romanent del recinte del parc de Diagonal Mar, de grans dimensions i de forma irregular, sotmès a unes condicions urbanístiques molt estrictes i que no oferien gaire marge de maniobra. Clotet i Paricio decideixen prescindir de qualsevol enfocament compositiu i opten per ajustar-se fidelment a les pautes urbanístiques per mitjà d’uns volums que, en façana, són tractats amb la repetició d’una mateixa peça. Aquest element repetitiu consta d’una peça d’alumini i un plafó, en el cas dels paraments opacs situats davant dels pilars. El conjunt es munta sobre uns premarcs formats per un entramat de tub galvanitzat de 120 x 40 mm, que queda ancorat als forjats per mitjà de metxes. Les persianes són de làmines orientables d’alumini perfilat, muntades sobre uns marcs d’alumini extrudit que corren per una guia doble del mateix material. Clotet i Paricio desplacen l’interès per la composició cap al detall constructiu sistemàtic i creen un organisme que només adquirirà escala i dimensions per mitjà de l’activitat dels usuaris.
  38. Seu de l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes a Les Roquetes

    Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Seu de l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes a Les Roquetes

  39. Reforma de la Sala d'Actes i Polivalent de l'ITEC

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  40. Habitatges Les Roquetes

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Habitatges Les Roquetes

  41. Premi FAD

    Guardonat / Premiat. Categoria: Interiorisme

    Premi FAD

    Reforma de la Sala d'Actes i Polivalent de l'ITEC

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  42. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Seu de l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes a Les Roquetes

    Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  43. Fundació Alícia

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Fundació Alícia

  44. Casa Simon

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

    Casa Simon

  45. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Habitatges Diagonal Mar

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  46. Showroom i Oficines Simon Lighting

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  47. Premi FAD

    Finalista. Categoria: Arquitectura

    Premi FAD

    Fundació Alícia

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  48. Premio Década

    Guardonat / Premiat

    Premio Década

    Biblioteca de la UPF al Dipòsit de les Aigües del Parc de la Ciutadella

    Clotet, Paricio & Associats, Lluís Clotet i Ballús, Ignacio Paricio i Ansuategui

  49. Premio Nacional de Arquitectura

    Guardonat / Premiat. Categoria: Arquitectura

Arxiu

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Exposició de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Exposició de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la façana posterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de la façana posterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció del Banc d'Espanya.

    Dibuix

    Secció del Banc d'Espanya.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Gil Sala.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior del Belvedere Georgina.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de la façana de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Dibuix

    Esbós de la façana de l'agència Viatges Aerojet Express.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Botiga Sonor.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Rognoni.

    Fons Tusquets, Clotet, Paricio / Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'accés del carrer de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'accés del carrer de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

  • Perspectiva de l'interior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Exposició 'ÒRIM, otro' de Joan Miró al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC).

  • Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'entrada de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'entrada de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'accés de les Oficines Ibars.

    Dibuix

    Perspectiva de l'accés de les Oficines Ibars.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Ancla Roja.

  • Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

    Dibuix

    Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

  • Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

    Dibuix

    Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

  • Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

    Dibuix

    Esbós de la passera de connexió dels Habitatges Jaume Mimó i Llobet.

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

  • Perspectiva de l'accés de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva de l'accés de la Casa Fullà.

  • Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

  • Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

  • Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva del vestíbul d'accés de la Casa Fullà.

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Fullà.

  • Perspectiva del nucli de comunicació de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva del nucli de comunicació de la Casa Fullà.

  • Perspectiva seccionava de l'interior de la Casa Fullà.

    Dibuix

    Perspectiva seccionava de l'interior de la Casa Fullà.

  • Diagrama del volum i estructura del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Diagrama del volum i estructura del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta i secció la planta soterrani del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Planta i secció la planta soterrani del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta general del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Planta general del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció transversal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Dibuix

    Secció transversal de la Reforma i Ampliació del Palau de la Música Catalana.

    Arxiu Històric del COAC

  • Secció i plànol de fusteries del Restaurant La Balsa.

    Dibuix

    Secció i plànol de fusteries del Restaurant La Balsa.

    Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria d'estudi de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Axonometria d'estudi de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Planta d'estudi de la Casa Penina.

    Dibuix

    Planta d'estudi de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria de l'interior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Axonometria de l'interior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Alçat de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Alçat de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de la Casa Penina.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de la Casa Penina.

    Arxiu Històric del COAC

  • Esbós del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Esbós del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de la façana dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Esbós de la façana dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Esbós del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Esbós del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva del conjunt dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva seccionada de l'interior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva seccionada de l'interior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments 'El Colomer'.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Esbós de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Esbós de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva seccionada de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva seccionada de l'interior dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Axonometria del conjunt dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Axonometria del conjunt dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del conjunt dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Dibuix

    Perspectiva del conjunt dels Apartaments Mozart-Fortuny.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de la façana posterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva de la façana posterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'exterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva de l'exterior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva del nucli de comunicacions de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Dibuix

    Perspectiva del nucli de comunicacions de l'Illa de Cases Puig i Cadafalch.

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Agència de viatges marítims Unión Lloyd..

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Agència de viatges marítims Unión Lloyd..

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior de l'Agència de viatges marítims Unión Lloyd..

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior de l'Agència de viatges marítims Unión Lloyd..

    Arxiu Històric del COAC

  • Perspectiva de l'interior del Bar i Sales Annexes del Col·legi Major Sant Raimon de Penyafort i Nostra Senyora de Montserrat.

    Dibuix

    Perspectiva de l'interior del Bar i Sales Annexes del Col·legi Major Sant Raimon de Penyafort i Nostra Senyora de Montserrat.

    Arxiu Històric del COAC

Bibliografia

Societats